V bistriškem podjetju Aluminium Kety Emmi zadovoljni s poslovanjem

Iz podjetja Aluminium Kety Emmi v Slovenski Bistrici prihajajo dobre novice: kljub epidemiji so zadovoljni s poslovanjem v lanskem letu, pozitivni trendi se nadaljujejo tudi letos. Zakaj so v podjetju z več kot 450 zaposlenimi optimistični in kako drzne načrte so si zastavili? Pogovarjali smo se z generalnim direktorjem Romanom Stegnetom.

Epidemija je močno prizadela številna podjetja. V podjetju Aluminium Kety Emmi ste lani dosegli načrtovane cilje? Kaj kažejo bilance, kako ste sklenili poslovno leto?
Glede na izredne razmere, ki so zaznamovale preteklo leto, smo lahko na koncu s poslovanjem v letu 2020 zadovoljni. Prodaja je sicer zaostala za načrti za nekaj več kot 10 %, EBITDA pa je bil celo nekoliko nad načrtovanim.
Ustvarili smo dobiček v vrednosti cca. 1,2 milijona evrov. Tudi bruto dodana vrednost na zaposlenega je presegla načrtovane vrednosti, ob koncu leta je bila nekaj več kot 35.000 evrov.
A tudi naše podjetje ni bilo imuno na epidemijo in njene posledice. Po uspešnem začetku leta so se naročila v aprilu prepolovila, zaradi česar smo bili prisiljeni reagirati in sprejeti ustrezne ukrepe. Izkoristili smo pomoč države, ki je omogočila čakanje na delo za več kot polovico zaposlenih. Izredne razmere vedno prinašajo tudi nove priložnosti. Tako smo racionalizirali poslovanje na vseh segmentih. V proizvodnji smo z vlaganjem v avtomatizacijo, drobnimi izboljšavami, znižanjem stroškov notranjega izmeta, izboljšanjem kakovosti procesov in izdelkov povečali produktivnost za več kot 10 odstotkov. Reklamacije so dosegle najnižjo raven v zadnjih desetih letih. Finančno poslovanje je bilo stabilno, zato smo zaposlene ob koncu leta lahko nagradili z božičnico v višini 600 evrov bruto.

Kakšna so pričakovanja in načrti za letos?
V začetku leta 2021 se nadaljujejo pozitivni trendi, ki smo jim bili priča že v zadnjih mesecih prejšnjega leta, vsi kazalniki poslovanja so zaenkrat nad načrtovanimi in pričakovanimi.
Predvsem pri kupcih bele tehnike opažamo znaten porast naročil, podobni trendi pa so predvideni še vsaj do začetka drugega kvartala. Nepričakovano povečanje naročil je pripeljalo celo do pomanjkanja strojnih kapacitet in kadra. A to so v teh časih sladke skrbi, ki jih rešujemo z optimalnim planiranjem in izboljšano organizacijo zasedenosti strojev na eni strani ter kadrovanjem na drugi strani. V prvih dveh mesecih tega leta smo tako zaposlili 25 ljudi, dodatno si pomagamo s študentskim delom, nadurami in prerazporeditvijo delovnega časa. Za dober kader ostajamo odprti tudi v prihodnje.
Kljub različnim in previdnim globalnim napovedim za prihodnost nas povečanje naročil v prvem kvartalu letošnjega leta navdaja z optimizmom. Zastavili smo si drzne, a s polnim angažiranjem vseh zaposlenih uresničljive plane. Optimizem je pogum, zato bo naše vodilo »s pogumom, tehtnim premislekom in neomajno voljo ter pametno naprej«. Načrti bodo v vseh kazalnikih poslovanja na nekoliko višjem nivoju, kot smo jih dosegli v preteklem letu.

Letos bo 75 let obstoja podjetja. Zadnjih pet let je v 100-odstotni lasti poljskega podjetja Aluform Spolka, iz skupine Grupa Kety S.A. Kaj je novo lastništvo doprineslo podjetju? Se morebiti obetajo kakšne spremembe v lastništvu?
Res je. Na trgu smo že 75 let in kot vsako podjetje z dolgo tradicijo smo tudi mi v teh časih doživljali vzpone in padce, boljše ter slabše rezultate. Pet let nazaj smo bili gotovo na prelomnici in res smo zelo zadovoljni, da je Grupa Kety iz Poljske takrat prepoznala naš potencial in se odločila za nakup 100 % deleža. Sodelovanje med lastnikom in nami je izjemno korektno. Ker so razvojno naravnani, podpirajo naše ideje in ambiciozno strategijo. Skupaj dosegamo številne sinergijske učinke na različnih nivojih poslovanja. Z novim lastnikom je naše podjetje ponovno postala zgodba o uspehu, zato si ne želimo sprememb v lastništvu.

Poslovna pot podjetja je tlakovana z aluminijem. Kaj predstavlja osnovno dejavnost, kdo so vaši glavni kupci?
Glavna stebra jedrne dejavnosti ostajata na eni strani “aluminiju dajemo sijaj”, s poudarkom na zahtevnih površinskih obdelavah, na drugi strani pa razvoj sklopov aluminijskih komponent v avtomobilski industriji, v prihodnje tudi v zelo zanimivi niši električnih vozil.
Poleg avtomobilske industrije s polizdelki oskrbujemo podjetja iz industrije bele tehnike, motoindustrije, elektroindustrije, pohištvene industrije, industrije medicinskih pripomočkov, industrije tirnih vozil … Večina naših kupcev prihaja iz Srednje in Zahodne Evrope. Mehanska in površinska obdelava aluminija predstavlja 90 % celotne proizvodnje, 10 % proizvodnje pa ostaja rezervirane za tradicionalno panogo obdelave lesa, iz katere je naše podjetje tudi zrastlo. Na tem segmentu so med našimi kupci tudi fizične osebe, ki jim bomo letošnjo pomlad lahko ponudili nov izdelek – visoke grede.

Koliko vas je? Kakšne so plače? Slišati je, da ste lani kljub razmeram zvišali plače? Motivacijo, pripadnost zaposlenih spodbujate tudi z drugimi dejavniki.
Nedvomno drži, da so temelj našega podjetja naši zaposleni. Lansko leto smo zaključili s 349 zaposlenimi, število smo v prvih dveh mesecih letošnjega leta, kot že omenjeno, povečali za 25, tudi v prihodnje bomo nove sodelavce iskali tako v proizvodnji kot v strokovnih službah.
Iz naše strategije izhaja, da želimo imeti najbolje plačan kader na primerljivih delovnih mestih v regiji, naša kadrovska strategija pa temelji na viziji: Preseči odnos delavec – delodajalec in zgraditi zanesljivo partnerstvo. Strategiji smo sledili tudi v najtežjih časih epidemije. Ker cenimo pripadnost in trud naših zaposlenih, smo doseženo višjo produktivnost nagradili s trikratnim dvigom plač vseh zaposlenih: septembra in novembra 2020 ter januarja 2021. Tako smo že lani presegli mejnik 1.000 € osnovne bruto plače za vsakega proizvodnega delavca, z letošnjim dvigom pa smo pri vseh presegli tudi novo minimalno plačo.
A plača je le eden izmed vidikov, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih. V podjetju zelo velik pomen dajemo dobrim delovnim pogojem ter skrbi za varnost in zdravje zaposlenih. Promocija zdravja v povezavi z dobro komunikacijo in medsebojnimi odnosi je še eno področje, ki mu posvečamo veliko pozornosti. Lani smo prav vse zaposlene vključili v delavnice s tega področja, vodjem pa dodatno omogočili še individualne in skupinske coachinge. Zaradi epidemije smo lani morali odpovedati kar nekaj tradicionalnih družabnih dogodkov, za katere upamo, da jih bomo letos spet lahko izpeljali. Zaposleni v podjetju se namreč radi družimo na zimskih in poletnih športnih igrah, na dvorišču še vedno postavljamo majsko drevo, otroke ob koncu šolskega leta nagradimo z obiskom kina, jeseni se odpravimo na strokovno ekskurzijo, oktober je rezerviran za družinski kostanjev piknik, decembra pa ne pozabimo na prednovoletna druženja ter obdaritev otrok.

Lani ste tudi temeljito prenovili upravno stavbo, letos in prihodnje leto načrtujete še nekaj sprememb, med drugim pri dostopu do podjetja?
Prenova upravne stavbe je bila lani naša največja investicija, tako notranjost kot zunanjost sta dobili povsem novo podobo. Svetle, moderno opremljene pisarne nam dajejo nov zagon za projekte v prihodnje. V letošnjem letu bomo prenovili kuhinjo z jedilnico, ki se nahaja v pritličju upravne zgradbe, nato pa nas čaka še okolica. Uredili bomo novo enosmerno notranjo cesto ter dodali novo parkirišče pred stavbo. Za upravno stavbo načrtujemo tudi ureditev terase, nadstrešnico za kadilce in majhen park za zaposlene. Celotna prenova bo dokončana prihodnje leto, stroške investicije ocenjujemo na nekaj manj kot 2 milijona evrov.

Koliko letno namenjajo za naložbe? Katere še načrtujejo? Kako se soočajo s koronavirusom in zakaj v podjetju, ki letos praznuje 75. obletnico, v naslednjih 5 letih pričakujejo kar podvojitev prodaje pa v novi številki časopisa BISTRIŠKE NOVICE. (Pripravila: Bojana Petelinšek, fotografije: Nino Verdnik)

Oglas