Zreče: Sila negotovi časi za avtomobilsko industrijo in dobavitelje

Ocenjujejo, da je avtomobilska industrija zaradi težav z dobavo polprevodnikov najbolj prizadeta. Kako v tem času delajo dobavitelji avtomobilske industrije, GKN Driveline in Unior, preverjajo v zadnji številki lokalnega časopisa NOVICE.

Svetovno pomanjkanje čipov, ki jih vgrajujejo tako v klasične kot električne v avtomobile, hromi svetovno avtomobilsko proizvodnjo. V prejšnjem tednu so začasno zaprtje obratov napovedale družbe Opel, Volkswagen in Ford, kot razlog so navedle prav negotovo dobavo čipov.
Tudi podjetja z našega območja so tesno povezana z avtomobilsko industrijo, med njimi tudi zreški družbi Unior in GKN Driveline Slovenija.

V GKN-u delajo manj

Direktor GKN-a Andrej Poklič opozarja, da je trenutno stanje v branži sila negotovo in nepredvidljivo ter spominja na začetek kriznega leta 2008. Število vseh proizvedenih avtomobilov na svetu bo zaradi pomanjkanja polprevodnikov precej nižje, kot so napovedovali ob začetku leta in še daleč od proizvodnje v letu 2019. Negotovost v panogi tudi njim že povzroča težave.
“Naročila končnih kupcev padajo in se spreminjajo tako rekoč preko noči. Trenutno delamo manj kot pet delovnih dni na teden, seveda odvisno od naročil,” pravi Poklič. V podjetju, kjer izdelujejo komponente za avtomobile največjih svetovnih proizvajalcev, je zdaj 375 zaposlenih, kar je podobno kot ob koncu leta 2020, ko jih je bilo 367.
Z dobavo materialov v zreškem podjetju nimajo. Občasno pride do zamud, predvsem pri materialih, ki prihajajo iz Azije, a predvsem zaradi logističnih težav in ne toliko zaradi pomanjkanja materiala samega, poudarja Poklič. Letos so v podjetju začeli tudi s serijsko proizvodnjo lastnih gredi, s čimer so zmanjšali odvisnost od nabave teh elementov.

Unior: manj naročil v Odkovkih

V zreški družbi Unior so krizo v avtomobilski industriji oziroma upad naročil za zdaj zaznali v delu njihovega največjega programa Odkovki, in sicer na področju toplega kovanja.
V Uniorju krize, v kateri se je zaradi pomanjkanja t.i. čipov znašla avtomobilska industrija, do konca avgusta pravzaprav niso občutili. Takrat so prvič zaznali upad naročil, saj so njihovi kupci začeli podaljševati poletne dopuste oziroma čas zaprtja obratov, stanje pa se tudi v zadnjem mesecu ni bistveno izboljšalo. Še več, poleg pomanjkanja čipov so se pojavile še težave s pomanjkanjem drugih komponent, zato so morali avtomobilski proizvajalci ustavljati montažne linije. Zaradi zmanjšanja naročil so morali v Uniorju takoj zmanjšati obseg proizvodnje na področju toplega kovanja. Del zaposlenih iz tega področja so premestili v druge dele podjetja z normalnim obsegom proizvodnje oziroma na druge lokacije.
In kako kaže za naprej? Takšne napovedi so zaradi trenutne zmede težavne, opozarjajo v upravi Uniorja. Za zdaj kaže, da bodo imeli v novembru in decembru normalen obseg naročil, dobri obeti so tudi za leto 2022. (Nina Krobat)
Več in podrobneje o tem, tudi o lanskem poslovanju obeh podjetij in tem, kje Unior v teh dneh beleži rekordna naročila, pa preberite v zadnji številki lokalnega časopisa NOVICE. 

 

Oglas