V Zrečah bo znova vozila parna lokomotiva!

Muzejski eksponat. Parna lokomotiva, ki bo vozila na območju zreške lokalne muzejske železnice, je že prispela v Zreče.

V letu, ko v Zrečah praznujejo stoletnico prihoda prvega vlaka, bo tam znova zasopihala parna lokomotiva.
V Zreče so danes namreč pripeljali skoraj 100 let staro parno lokomotivo. Kot muzejski eksponat bo vozila na območju zreške lokalne muzejske železnice, kjer nameravajo letos izgraditi tudi nekaj sto metrov železniških tirov za prikaz vožnje s parno lokomotivo. Zreška parna lokomotiva je sicer edina v Sloveniji z veljavnim dovoljenjem za vožnjo.
Skoraj 100 let staro lepotico so v Lokalno muzejsko železnico Zreče pripeljali iz ljubljanskega železniškega muzeja. Slovenske železnice so Zrečanom lokomotivo odstopile v trajno izposojo, z njo pa imajo smele načrte.

Nekoč pomagala obnavljati 

Parna lokomotiva je bila leta 1922 izdelana v podjetju Orenstein & Koppel v Berlinu. Anton Galun, ki aktivno sodeluje pri obujanju zreške železnice, nam je povedal, da je bila izdelana kot industrijska lokomotiva za obnovo infrastrukture po prvi svetovni vojni.
Takšne lokomotive so obratovale v rudnikih in raznih tovarnah – zreška je bila v uporabi v železarni Jesenice. Vse do 80-ih letih prejšnjega stoletja, ko so jo prenesli v Železniški muzej v Ljubljani.
Po manjših popravilih in tehničnem pregledu v začetku tega meseca je lokomotiva spet nared za vleko vlakov in deluje brezhibno. “Pravzaprav je to trenutno edina aktivna prava parna lokomotiva v Sloveniji, ki ima dovoljenje za vožnjo!” je povedal Galun.

Kako deluje parna lokomotiva?

Anton Galun

Lokomotiva bo delovala kot muzejski eksponat, ki bo v živo prikazoval, kako je nekoč potekala vleka vlakov s parnimi lokomotivami.
Pri tem bodo uporabili obstoječi potniški vagon, ki ga nameravajo v kratkem obnoviti in pripraviti za vožnjo potnikov. Prav tako nameravajo še letos izgraditi nekaj sto metrov železniških tirov, po katerih bo vozila lokomotiva, in vsem generacijam, še posebej pa mladim, prikazati, kako deluje.
“Če otroku naročimo, naj nariše lokomotivo, bo zelo verjetno narisal takšno z oblački pare, čeprav je v živo še nikoli ni videl. Danes pravzaprav ljudje ne vedo več, kako parna lokomotiva deluje, in to želimo prikazati v Zrečah, obenem pa ohranjati tradicijo iz časov južne železnice,” je povedal Galun.
Prvi svečani izvoz načrtujejo junija ob praznovanju praznika Občine Zreče.
Še več zanimivega o parni lokomotivi in zreški železnici pa preberite v naslednji številki lokalnega časopisa NOVICE!


Osebna izkaznica
Parna lokomotiva 71-012
Izdelava: podjetje Orenstein & Koppel, junij 1922, Berlin, Nemčija
Moč: 90 konjskih sil
Teža: 12 ton
Hitrost: 15-25 km/h (muzejska vožnja)
Čas priprave (kurjenja) pred vožnjo: 5 do 6 ur


 

 

 

Oglas