Slatinčan Franci Križan: “Delitve so samo v naših glavah”

Upokojeni Slatinčan Franci Križan, ki je glavnino let svojega službovanja posvetil turizmu je prepričan, da je zdaj čas, da spremenimo odnos do narave, potrošnje in predvsem drug drugega.

Pravite, da ste zaljubljeni v Rogaško Slatino. Vam je kateri kotiček še posebej ljub?
Odločitev je težka, enostavno jih je preveč. A vseeno bi izpostavil prostor, ki ga še posebej nosim v srcu in na katerega so vezani moji najlepši spomini že od mladosti naprej. To je Kristalna dvorana. S svojo izjemno zgodovino, eleganco in lepoto je prostor po katerem je Rogaška Slatina poleg svojih slovitih zdravilnih vod v svetu najbolj prepoznavna. Tudi v mojem življenju igra prav posebno vlogo.
Najprej spomini na osnovnošolske recitale, na kasnejša tekmovanja v standardnih plesih, pevske zborovske nastope in od leta 1992 naprej na Anine plese, s katerimi sem kot lastnik blagovne znamke in organizator neločljivo povezan. Prav Kristalna dvorana in vsakoletni Anini plesi so poleg sorodnikov, ki jih imam tukaj, eden od ključnih razlogov zaradi katerih sem v letih odsotnosti ohranjal tesni stik z Rogaško Slatino. Zaradi navezanosti na rojstni kraj se je tako naša družina po 25 letih odsotnosti sem tudi vrnila, čeprav je res, da so se naša mnenja okoli te odločitve nekoliko razhajala. A na koncu smo se poenotili.
Omenjate Anin ples, ki je najprestižnejša tovrstna prireditev v Sloveniji in zelo pomembna za prepoznavnost Rogaške Slatine. Kako kaže za naslednje leto, zadnji je bil leta 2019?
Priprave so že stekle. Določen je tudi datum plesa, to je sobota, 09. julij 2022. Vse informacije v zvezi s plesom in njegovo zgodovino je mogoče najti na naši spletni strani: anin-ples.si.

Vrsto let je bilo vaše delo povezano s turizmom. Je turistični razvoj Rogaške Slatine dovolj ambiciozen?
Menim, da ambicioznosti v Rogaški Slatini nikdar ni manjkalo, tako na podjetniški kot občinski ravni. Manjka pa poenotenja. Še posebej, ko gre za ključno dejavnost za našo dolino. To je turizem. Lastniška razdrobljenost, ki smo ji priča v zadnjih 25. letih zahteva veliko strpnega dogovarjanja, usklajevanja in tudi spoštovanja različnosti. Zahteva modrost, zrelost in strateško miselnost usmerjeno v skupno dobro.

Samo takšen pristop prinaša uspeh vsem vpletenim deležnikom. Mislim, da je prav tega premalo. Zato se nekatere stvari, kot so npr. skupne aktivnosti za večjo prepoznavnost krovne blagovne znamke »Rogaška« odvijajo prepočasi in pogosto neusklajeno. Kot da novodobni lastniki pozabljajo, da je v slogi moč. Nesporno ima Rogaška Slatina s svojim okoljem in obstoječo zdraviliško ponudbo danes vse potrebno, da postane destinacija svetovnega slovesa.

Manjkajo morda zares atraktivne Rogaške terme recimo na lokaciji stare vrtnarije, ki bi bile povezane s hoteli v zdraviliškem jedru in Medical centrom. To bi bila pika na i v celovitosti ponud-be. Sicer pa je Rogaška Slatina s svojo okolico danes izjemno lepo urejena, kar potrjujejo tudi zadnje priznanje, ki ga je na državni ravni dobila. To ohranja njen sloves iz preteklosti in je odlična osnova za nadaljnji razvoj. (Intervju si v celoti preberite v novi številki Rogaških NOVIC).

Oglas