CELJE: Zračni koridor

Tomaž Krajnc, režiser, ki ustvarja na tujem, je spoznavne korake z gledališčem prehodil v Celju. To soboto z ekipo gostuje v gledališču Zarja, z obiska pa se bo vrnil tudi z Zlatim znakom JSKD. Škotsko ima rad zaradi odprtosti, a načrtuje vrnitev v Slovenijo.

Tomaž se namerava ustaliti in ustvarjati v Sloveniji.

Absurdno komedijo Zračni koridor oz. Flightpath so ustvarili Slovenec, Škotinja, Američan in Anglež. Glede na zasedbo, ne čudi, da jo opisujejo kot smešno in hkrati osupljivo resno komedijo. Pod režisersko taktirko se podpisuje Celjan Tomaž Krajnc.

Prestižen študij
Krajnca se spomnimo iz režije spletne serije Dualizem, pred slabimi tremi leti pa je odšel na študij v škotski Glasgow na eno izmed najvišje rangiranih svetovnih univerz Royal Conservatoire of Scotland. »Zelo me je navdušilo odprto sodelovanje med profesorji in študenti, ki je bilo profesionalno, a hkrati skoraj prijateljsko. Študij je bil izredno dinamičen in sestavljen iz več krajših projektov.« Prav odprtost, ki je del škotske kulture, ga je prepričala, da ostane. A gledališka pot zato ni bila lažje, kvečjemu obratno: »Ker je gledališki svet tukaj toliko večji, je bistveno več konkurence in zaradi tega precej težko prodreti in postati opazen.« In čeprav je na Škotskem veliko več možnosti za financiranje z naslova javnih razpisov, ki so odprti neprekinjeno, saj skoraj ni gledališč s stalnim ansamblom, pa je na koncu zgodba podobna naši: »Denarja je precej manj kot želja in potreb, zato so tudi tukaj kriteriji precej visoki.«

Začetki v Celju
Krajncu, ki je v odrskem smislu shodil v celjskem gledališču Zarja že pri rosnih osmih letih, je po preizkušanju v različnih žanrih, zanimivo, najbliže opera. Domov se vrača zaradi odra – na gostovanje ga je povabila Zarja. Ekipo igralcev – Glasgowčanko Kelly Davie, Dereka Jecka iz Omahe (ZDA) in Angleža Jamesa Burkea je spoznal prav na magistrskem študiju igre in režije.

Celjana je s Škotinjo, z Američanom in Britancem združil študij.

Preko absurda do smisla sveta
James poleg igre izzive išče v pisanju in ravno tako je nastal Zračni koridor. Inspiracija za dramo sta bila vsakodnevno življenje in ena izmed nedavnih letalskih nesreč. Za trenutek se preselimo nad oblake, od koder neznano človeško telo pade z letala, ki ni nikoli obstajalo. Od tod torej absurdnost. Pa niti ni edina v prepletu prepada med razumom in norostjo, ki se kot sestavljanka bolj ali manj tematsko povezanih zgodb združujejo v osmišljanje vrtečega sveta, v katerem živimo. Spoj štirih narodnosti v umetnosti, ki praviloma ne pozna meja, bo v Sloveniji prvič na ogled to soboto, 18. januarja, ob pol osmih zvečer v gledališču Zarja. Predstava bo nadnaslovljena.

Predstava bo v soboto, 18. januarja, ob 19.30 v gledališču Zarja. Predstava bo nadnaslovljena.

Zlati znak za Krajnca
Še en razlog več, da se Tomaž vsaj na kratko ustavi v Sloveniji, kamor se namerava nekoč tudi za stalno vrniti, je priznanje Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti. »Zelo me je ganilo, da kljub trenutnemu delu na Škotskem, moje ustvarjanje v Sloveniji še vedno odmeva,« pravi Krajnc, za katerega je nagrada potrditev, da ima njegovo ustvarjanje vrednost in se dotakne občinstva. »Hkrati pa je to odgovornost, ki jo je potrebno opravičiti tudi s prihodnjim delom.« Za svoje ustvarjalno delo bo namreč 23. januarja na Ljubljanskem gradu prejel Zlati znak, ki sodi med največja odličja, ki jih podeljujejo. Nagrade v umetnosti so seveda subjektivne: »So skupek več različnih mnenj. Edina past je, da lahko ostanejo spregledani ustvarjalci in izdelki, ki morda izstopajo iz utečenih norm in stila, ki v umetnosti prevladuje v danem trenutku.«