Barbara Lipovšek: “Želim, da moji učenci postanejo boljši od mene!”

Barbara Lipovšek, promotorka učenja po metodi sočutne glasbene pedagogike iz Poljčan, bo glasbene urice od oktobra naprej izvajala tudi v vrtcu Rogaška Slatina, in sicer ob torkih popoldne. Vzgojiteljico predšolskih otrok, pevko in diplomirano glasbeno pedagoginjo po metodi Edgar Willems, smo ob tem zaprosili za kratek pogovor.

V čem je skrivnost metode, s katero boste poučevali?                                                                 »Edgar Willems, glasbeni pedagog belgijskega rodu, je v svojem delu z otroki ugotovil, da se glasbe ne da ‘naučiti’, temveč zgolj izkusiti oziroma živeti. Da je glasba navzoča v vsakem človeku in da je ključno to na kakšen način se jezik glasbe predstavi otroku. V ospredju je odnos pedagoga do učenca in razumevanje individualnih potreb otrok. Zavedal se je, da otroci potrebujejo prvo izkustvo, šele nato intelektualno razlago, zato je v metodi EW veliko vokalne in instrumentalne improvizacije, ozaveščanje telesnega giba in zvočne igre, ki vodi h kasnejšemu razumevanju glasbenih elementov.«

Poznamo vas kot vsestransko glasbenico, pianistko, pevko, eno glavnih glasov in solistk v znamenitem zboru Perpetum Jazzile … Glasba vas je resnično zaznamovala v popolnosti. Kakšna je bila vaša glasbena pot doslej?               »Precej turbulentna v resnici. Po srednji glasbeni šoli sem se zaradi travmatičnih izkušenj z eno izmed profesoric klavirja odločila opustiti instrument. Za tem se ga nisem dotaknila šest let, kakršnokoli nadaljnje glasbeno izobraževanje pa mi sploh ni prišlo na pamet. Vse dokler nisem odkrila metode Edgar Willems in odkrila, kakšen je v resnici spoštljiv in sočuten odnos učitelja do učenca. Odločila sem se soočiti s svojo travmo, pričela hoditi na psihoterapijo in tri leta kasneje diplomirala v Franciji. S to izkušnjo lahko rečem, da sem osebnostno dozorela do te mere, da sem si dala možnost ‘ozdraveti’ od svoje preteklosti. Sedaj, ko imam svoje učence, se še toliko bolj zavedam, kako odgovorno je biti učitelj. S svojimi besedami lahko nekoga dejansko zaznamuješ za celo življenje. Lahko ga pa dvigneš tako visoko, da bo dosegel ves svoj potencial. Jaz si želim, da moji učenci cvetijo in postanejo boljši od mene. In da bodo od mojih ur odhajali z vedenjem, da verjamem v njihove sposobnosti.«

Več o sami metodi, njenem sprejemanju ter o spominih na prepevanje v Perpetum Jazzile pa v aktualni številki Rogaških novic.